ליאור ליפשיץ

ליאור ליפשיץ

למה בכלל צריך אימון מנטאלי

איך זה שכל כך הרבה אנשים נמשכים לספורט?
האם זה הגיוני שמאות אלפי אנשים צופים במשחק או תחרות מבלי להוריד את העיניים מהמרקע?
ואיך זה הגיוני שהדבר היחידי שהילדים שלכם מעדיפים על פני האינסטגרם או הטלוויזיה הוא לצאת לאימון מפרך?!

ובכן, יש לא מעט סיבות לכך; בריאות הגוף, זמינות ונגישות לענפי ספורט שונים, פעילות חברתית, חינוך מהבית ועוד… אך הסיבה המרכזית היא שבכל ענפי הספורט, בלי יוצא מן הכלל, מעורבים המון רגשות.
עצב אחרי הפסד כואב, שמחת ניצחון, אכזבה מהמאמן, כעס על חברי לקבוצה ועוד.
הספורט הוא כמו רכבת הרים של רגשות. רכבת עמוסת עליות וירידות, עיקולים חדים ולא צפויים ולפעמים הדרך יכולה להיות מעט מפחידה ולא ידועה… אבל ההנאה, הריגוש והכי חשוב – המסע עצמו, שווים את הכל.
כחלק מהמסע המטלטל ברכבת הזו, מחשבות ותהיות רבות עולות בראש הספורטאי, וכתוצאה מכך – הספורטאי נמצא לעיתים קרובות במצבים לא רציונליים ומסובכים.

אימון המנטאלי עוסק למעשה בהשפעת המחשבות והרגשות על תפקודו של הספורטאי. אני מאמין כי ביצוע מיטבי בספורט מותנה ביכולת להביא את עצמך לתפקוד שיא ברגע הנכון.

ספורטאי מורכב מארבעה רכיבים מרכזיים:
גופני
טכני
טקטי
מנטאלי
המרכיב המנטאלי הוא ה”דבק” שמחבר בין כל המרכיבים – אלא שמרבית הספורטאים טועים ועוסקים אך ורק בפיתוח יכולות המשחק שלהם. אני מאמין שעל מנת למצות את הפוטנציאל שטמון בספורטאי עליו ללמוד, להתאמן ולתרגל את ה”שריר המנטאלי” בצורה הטובה ביותר.
האימון המנטאלי עוסק בין היתר בלחץ ופחד, הצבת מטרות נכונה, רמת עוררות, חשיבה חיובית, ביטחון עצמי, מנהיגות, ריכוז, הדמיה, שליטה בכעס, תקשורת עם המאמן ועוד.

מתי נכון להתחיל?
התהליך המנטאלי יוצר אצל הילדים מודעות לעצמם ולסביבה ומטמיע בהם דרך חשיבה חיובית. בתהליך מנטאלי הספורטאי לומד על עצמו, נהיה מודע למחשבות ולתחושות שלו וכפועל יוצא מזה נהיה שחקן טוב יותר על המגרש.

בימים אלו, לא מעט ילדים צעירים סובלים מבעיות קשב וריכוז, בעיות תקשורת מסוגים שונים, ביטחון עצמי נמוך, חוסר במוסר עבודה וכד’. הליווי האישי מספק כלים ומיומנות לספורטאים הצעירים להתגבר על הפחדים והחסרונות ולהפוך לחזקים יותר במגרש הכדורסל ואף חשוב יותר – במגרש החיים.

עבודה מנטאלית מוקדמת, היא משמעותית והכרחית להתקדמות של ספורטאי והפיכתו לאתלט שלם. תהליך של אימון מנטאלי בגיל צעיר, מאפשר לספורטאי להתמקד ולהתעמק בנושאים היום יומיים שעל הפרק; איך אני משלב בין הספורט ללימודים? איך אני מתקדם בהיררכיה הקבוצתית? איך אני משפר את קליעות העונשין שלי בדקות הכרעה?
היכולות המנטאליות עוזרות לספורטאי לקבל פרופורציות נכונות, לפתח תכונות אופי נחוצות וכמובן לקבל כלים רבים להתמודדות עם הסיטואציות השונות.

בתכל’ס – מה יוצא לי מזה?

בתהליך האימון, הספורטאי מקבל כלים יום יומיים חיוניים:
ביטחון עצמי, שמירה על ריכוז במהלך משחק, התמודדות עם כישלון, ההכנה למשחק, פיתוח מודעות עצמית, רוטינות, דימיון מודרך, שפת גוף, מציאת אמונות מעכבות, למידה על דרכי חשיבה של ספורטאי, דימיון מודרך, חשיבה חיובית.
אנו משיגים את הכלים הללו על ידי עבודה יומיומית המבוססת על שיכפול הצלחות וחיזוק חסרונות.

אם הילד שלכם חולם להיות ספורטאי מצליח – חשוב מאוד שיתחיל לעבוד על יכולותיו המנטאליות כמה משיותר מוקדם. אימון מנטאלי מוקדם משמעותי ממש כמו ללכת לחדר כושר או לתרגל מיומנויות בסיסיות בשליטה בכדור.
ילדים צעירים נתקלים במהלך גיל ההתבגרות בלא מעט קשיים ושאלות מורכבות. ספורטאים צעירים נתקלים בבעיות של אנשים מבוגרים. הפער הזה בין צרותיו של הילד לבין אלו של ילד-ספורטאי גורם לקונפליקטים ולתהיות שהאימון המנטאלי יכול לפתור.

אהבתם? שתפו עם אחרים:

רוצה לשמוע עוד על הקורס הדיגיטלי

'כלים למנטאליות מנצחת'

7 אימונים מנטאליים שמכסים את הנושאים הכי קריטיים להצלחה של הילד שלך כספורטאי ובחיים